• környezetvédelmi megbízotti tevékenység
    A 93/1996. (VII.4.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt környezethasználatok végzése
    esetén környezetvédelmi megbízottat kell foglalkoztatni, mely történhet munkavállalói, illetve alvállalkozói státuszban.
    Folyamatos szakmai segítséget nyújtunk a vállalkozások számára a környezetvédelmi feladatok naprakész teljesítésére. Képviseljük partnereinket a hatóságok előtt, és segítjük őket a gyors és eredményes ügyintézésben. Cégünk nagy hangsúlyt fektet a személyes jelenlétre, így előre meghatározott időnként, továbbá szükség esetén gyors határidővel elvégzi az érintett telephelyek környezetvédelmi szempontú bejárását, belső ellenőrzését. Tanácsadói tevékenységünk kiterjed a környezetvédelmi jogszabályok folyamatos nyomon követésére is. Ügyfeleink számára elkészítjük mind a levegővédelmi, mind a hulladékgazdálkodási vízgazdálkodási szempontból fennálló adatszolgáltatásokat, bevallásokat. Speciális engedélyezési feladatok, rendszeres monitoring vizsgálatok elvégzésére – kapcsolatrendszerünk felhasználásával – felkutatjuk a legkedvezőbb szolgáltatásokat.”
  •  környezetvédelmi tanácsadás, szakértés, hatósági képviselet
    Cégünk szakmai hátteret biztosít a cégek számára, a szerteágazó környezetvédelmi jogi szabályozás által rájuk nehezedő kötelezettségek teljesítésben. Szaktanácsadásra a teljesség igénye nélkül az alábbi területeken lehet szükség: környezetvédelmi bírságok, hatósági határozatokkal kapcsolatosan szakmai értelmezés, véleményezés és javaslatok elkészítése, javító intézkedések kidolgozása, stb. Adott környezetvédelmi ügyekben mind önkormányzatok, mind pedig cégek, magánszemélyek hatósági képviseletét vállaljuk.

A környezeti hatásvizsgálati és egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet 2. számú melléklete az egységes környezethasználati engedély köteles tevékenységek listáját, míg 3. sz. melléklete az előzetes vizsgálat köteles tevékenységek körét tartalmazza. Az előzetes vizsgálati eljárás célja azt eldönteni, hogy a tevékenység olyan környezeti igénybevételt jelent-e, amely indokolja részletes környezeti hatásvizsgálati eljárás, illetve egységes környezethasználati engedély iránti eljárás lefolytatását. Szolgáltatásunk a környezetvédelmi engedélyeztetési dokumentációk elkészítésére, teljeskörű hatósági engedélyeztetésére terjed ki.

Engedélykérelmek készítése:

  • Előzetes vizsgálati dokumentáció
  • Környezeti hatásvizsgálat, egységes környezethasználati engedélyhez szükséges dokumentációk
  • környezetvédelmi felülvizsgálat, állapotfelmérés elvégzés
  • Hulladékgazdálkodási kérelmek 
  • Zaj- és rezgésvédelmi, valamint  levegős engedélykérelmek
  • Egyedi vizsgálatok szennyezőanyag elhelyezéshez (pl házi szennyvíz szikkasztás)

Hulladékgazdálkodási tevékenység alatt a hulladékok szállítását, gyűjtését, kereskedelmét,
közvetítését, ill. kezelését (előkezelés, hasznosítás, ártalmatlanítás) értjük, melyeket a hulladékokról
szóló 2012. évi CLXXXV. törvény szabályoz.
Az engedélyezését megelőzően szükséges megvizsgálni, hogy az adott tevékenységre szükséges e a 314/2005. (XII.25.) Korm. rendelet alapján előzetes vizsgálatot, vagy akár környezeti hatásvizsgálatot készíteni. A hulladékgazdálkodási engedélykérelmet az adott területre (hulladékgazdálkodás) szakértői jogosultsággal rendelkező szakértő készítheti el.
Az engedélyezés során figyelembe kell venni az egyes hulladék típusokra vonatkozó speciális jogszabályokat.
Ha a telephelyen tervezett tevékenység fémhulladékok átvételére és kezelésére, hasznosítására terjed ki, abban az esetben az illetékes fémkereskedelmi hatóságtól a hulladékos engedély birtokában szükséges megkérni a fémkereskedelmi engedélyt.

  • Alapállapot vizsgálat (pl. ipari park kialakítás, új telephely vásárlása)
  • Szennyezett területek felmérése, vizsgálata, lehatárolása, kockázatelemzés (tényfeltárási záródokumentáció készítése)
  • Műszaki beavatkozási terv készítés,
  • Beavatkozási- és kármentesítési monitoring záródokumentáció készítés
  • Kármentesítési monitoring végzése, monitoring jelentések elkésztése
  • Szennyvízkibocsátási engedély

Azon esetekben, ahol kommunális szennyvíztől eltérő közüzemi csatornába bocsátás található, de nincs szennyvízkezelés vagy a szennyvíz-előkezelő ÉME vagy CE minősítéssel rendelkezik, a tevékenység nem vízjogi engedély köteles, és a kibocsátási paramétereket a környezetvédelmi hatóság szennyvízkibocsátási engedélyben határozza meg. Legyakrabban éttermek, hotelek, autómosók esetében fordul elő az engedélyezés szükségessége.
A szennyvíz kibocsátási engedély kérelmet a 220/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet 3. számú melléklete szerinti tartalmai követelményeknek megfelelően szükséges elkészíteni.A szennyvíz kibocsátási engedély legfeljebb 5 évre adható ki

  • Üzemi kárelhárítási terv

Üzemi terv (kárelhárítási terv) készítésére a környezetkárosodás megelőzésének és elhárításának rendjéről szóló 90/2007. (IV. 26.) Korm. rendelet 2. számú melléklete szerinti tevékenység végzője köteles (egyes ipari tevékenységek, nagy létszámú állattartás, bányászat).
A terveket a kárelhárítási terv készítésére kötelezettnek felül kell vizsgálnia.

Környezetvédelmi adatbejelentések, bevallások naprakész elvégzése, teljesítése (vizes, levegős, hulladék bejelentések)

A településrendezési feladatokhoz kötődő környezetvédelmi munkarészek elkészítése cégünk fő környezetvédelmi tevékenységei közé tartozik (lásd: referenciák). Településrendező céggel való együttműködésünknek köszönhetően a településrendezési feladatok teljeskörű ellátására is ajánlatot tudunk adni.

A környezetvédelem területén bármilyen engedély kérelmet elkészítünk, a jogi előírásokat naprakészen követjük és segítjük meglévő és leendő partnereinket abban, hogy a bonyolult előírásokban és hatósági eljárásokban eligazodjanak.